20.02.2022
Nedzirdīgie var saņemt tiešsaistes ārstu konsultācijas ar mobilo lietotni
LNS dara zināmu, ka Cilvēku ar Īpašām Vajadzībām un Invaliditāti Digitālās Integrācijas Asociācija izstrādājusi cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem mobilo Lietotni.Neskatoties
uz to, ka Lietotne šobrīd darbojas testa režīmā (testēta tiek tās iPhone
versija), tā visiem saviem lietotājiem jau tagad piedāvā sekojošas iespējas:
1.
Nedzirdīgiem saņemt tiešsaistes ārstu konsultācijas (sarakstoties tiešsaistē),
zvanot uz NMPD Ģimenes ārstu Konsultatīvo tālruni (ĢĀKT). Papildus šī Lietotne
dod iespējas visiem reģistrētiem zvanītājiem (t.sk. vājdzirdīgajiem) sniegt
ārstiem papildus informāciju (t.sk iespēju nosūtīt foto), tādējādi uzlabojot
konsultācijas kvalitāti. Ja ārstu konsultācijas laikā noskaidrosies, ka tomēr
ir nepieciešama 113 NMPD brigādes palīdzība, ārsti visu nepieciešamo
informāciju varēs tai nodot.*Sīkāk par to, kas ir ĢĀKT, var izlasīt https://www.nmpd.gov.lv/lv/kad-zvanit-gimenes-arstu-konsultativajam-talrunim
*
2. Sagatavot
un nosūtīt 112 ārkārtas īsziņu. Pats īsziņas sagatavošanas process ir maksimāli
vienkāršots – jāizpilda noteikta forma, kur lielākā daļa informācijas tiek
automātiski sagatavota - atliek tikai izvēlēties. *112 sūtamās īsziņas gala
formāts ir atrodams LNS mājaslapā https://www.lns.lv/lat/vides_pieejamiba/?doc=6830
Gan
Lietotne, gan ĢĀKT ārstu serviss vēl atrodas testēšanas stadijā jo ne tikai
zvanītājiem, bet arī ārstiem ir jāpierod un jāsaprot, kā pareizi sazināties
izmantojot čatu. Tāpēc svarīgi ir būt iecietīgiem vienam pret otru savstarpējā
komunikācijā.
Lai
piereģistrētos nepieciešams aizpildīt šo aptauju https://www.visidati.lv/aptauja/1807201204/
Aptaujas
mērķis ir:
1.
Noskaidrot, kādus komunikāciju kanālus un ierīces LNS biedri izmanto ikdienā,
lai saprastu – ko tieši, kādā secībā un ātrumā būtu vēlams integrēt (Android,
parastie pogu telefoni, zīmju tulki utt.);
2. Apzināt
potenciālos interesentus, kuri jau šobrīd, gribētu sākt izmantot iepriekš
minēto funkcionalitāti. Lai to varētu izdarīt interesantiem būtu svarīgi
atbildēt uz visiem aptaujas jautājumiem, jo tā ietver informāciju, kas ir
nepieciešama katra lietotāja (vai tas būtu iPhone, Android vai vienkāršais pogu
mobilais telefons) reģistrācijai. Katram, kurš grib tik reģistrēts ir jāizpilda
šī aptauja.
Ja Jums ir
iPhone, bet jūsu tuviniekiem nav (un otrādi), jūs varat palīdzēt viens otram.
Jūs ar savu iPhone varēsiet palīdzēt viņiem aizpildīt savu profilu sistēmā. Un
vēlāk, kad jūs vai jūsu tuvinieks zvanīs uz ĢĀKT, no sava mobilā (Android vai
pat pogu) telefona, ārsti varēs identificēt zvanītāju, redzēt papildus
informāciju un neuzdot lieki nevajadzīgus jautājumus (lai gan čata-sarakstes un
GPS funkcijas pagaidām ir pieejamas tikai izmantojot Lietotni uz iPhone).
Cilvēki,
par savu reģistrāciju, tiks informēti saņemot e-pastu ar:
1.
Apple oficiālo uzaicinājumu (uz savu App Store e-pastu);
2.
Android uc. uz savu norādīto e-pastu un paziņojumu uz telefonu.
Lietotnē
nepārtraukti tiek veikti uzlabojumi, tā tiek papildināta ar jaunām iespējām un
dienestiem, par ko lietotāji tiek attiecīgi informēti. Izstrādātājiem ir ļoti
svarīgs Jūsu viedoklis, jo tikai ar jūsu atbalstu – izmantojot Lietotni, to var
pielāgot un padarīt ērtu lietošanai dažādām cilvēku grupām. Ja Jums testēšanas
procesā rodas kādi jautājumi vai priekšlikumi, droši sūtiet tos uz e-pastu
[email protected]
Papildus informāciju par Cilvēku ar Īpašām Vajadzībām un Invaliditāti Digitālās Integrācijas Asociācijas projektu saziņai ar ārkārtas dienestiem var izlasīt
https://www.adipsd.com/emergency-integration